ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ



Tο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, με τις δεσμεύσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη  για μείωση φόρων, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέχρι  τις αρχές Αυγούστου. Ο κ. Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο, νωρίτερα την Τετάρτη, προανήγγειλε την κατάθεση του «με τις πρώτες μειώσεις φόρου, τις οποίες υποσχεθήκαμε στους πολίτες».

Το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που αναμένεται να ψηφιστεί έως τις 10 Αυγούστου στη Βουλή, φέρνει μεγάλες ανατροπές στην φορολογία αλλά και «ανάσα» σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά

Οι αλλαγές ξεκινούν από 1.1.2020 και περιλαμβάνουν:

 
· Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 30% εντός 2ετίας.
· Μείωση φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις από 28% στο 20% σε ορίζοντα διετίας και συγκεκριμένα: στο 24% για τα κέρδη του 2020 και 20% για τα κέρδη του 2021
· Μείωση του φόρου μερισμάτων από το 10% στο 5% από το 2020
· Έκπτωση φόρου ίση με το 40%-50% της δαπάνης για ενεργειακή, λειτουργική ή αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων.
 
· Αναστολή του φόρου επί του κέρδους στις αγοραπωλησίες ακινήτων (φόρος υπεραξίας), για τρία χρόνια και επανεξέτασή του από μηδενικής βάσης τον τέταρτο χρόνο.
· Αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια.
· Μελέτη μετεγκατάστασης και αξιοποίηση κτιριακών υποδομών, σύμφωνα με τη νέα δομή της κυβέρνησης.
· Καθιέρωση εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή στα φυσικά πρόσωπα από 22% στο 9% για εισοδήματα μέχρι € 10.000 χωρίς μείωση του αφορολόγητου και δημιουργία νέας προοδευτικής φορολογικής κλίμακας με χαμηλότερο ανώτατο φορολογικό συντελεστή. Σταδιακή κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.
· Σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
· Βελτίωση της ειδικής ρύθμισης των 120 δόσεων για όσους χρωστούν μέχρι 3.000 ευρώ στην εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία και εισαγωγή πλαισίου για ευνοϊκή μεταχείριση των συνεπών φορολογούμενων και δανειοληπτών.
· Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ από 13% σε 11% και από 24% σε 22% εντός της 4ετίας.
· Σταδιακή καθιέρωση υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης μεταξύ των επιχειρήσεων (B2B).
· Υιοθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης των διακινούμενων φορτίων.
· Υποχρεωτική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τους προμηθευτές του Δημοσίου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (B2G).
Επιπλέον, οι ίδιοι φάκελοι αποκαλυπτουν το σχέδιο εφαρμογής και εποπτείας για μέτρα που συμφώνησε με τους θεσμούς η προηγούμενη κυβέρνηση, στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας. Ενδεικτικά, ο φάκελος που παρέλαβε ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας περιλαμβάνει:
1. Αξιολόγηση των σχεδίων δράσης της ΑΑΔΕ και του ΓΛΚ από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
2. Πρόοδος στην στελέχωση της ΑΑΔΕ με στόχο 12.500 υπαλλήλους
3. Σχέδιο 2019-2022 παρακολούθησης διαφόρων έργων συμπεριλαμβανομένου του ορισμού εκτελεστικού συμβουλίου.
4. Πλήρης ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών της ΑΑΔΕ
5. Βελτίωση των δυνατοτήτων του ΓΛΚ (προσωπικό, εκπαίδευση, πόροι) για να μπορεί να ελέγχει τις προτάσεις χρηματοδότησης.
6. Κατηγοριοποίηση κατά ταμείο και κατά δραστηριότητα για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2021
7. Περαιτέρω βελτίωση της διαδικασίας κατάρτισης του προϋπολογισμού.
8. Υιοθέτηση ενοποιημένης προσέγγισης για την κατάρτιση των π/υ μέσω της μεταφοράς της ευθύνης για τον ορισμό ανωτάτων ορίων δαπανών στο ΓΛΚ.
9. Εφαρμογή χρονοδιαγράμματος εξόφλησης, με στόχο 0,5 δισ. ανεξόφλητα.
10. Λήψη απόφασης περί της διαλύσεως ή επεκτάσεως της εντολής του ΤΧΣ (στα μέσα του 2022)
11. Περαιτέρω χαλάρωση των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων, σύμφωνα με το δημοσιευμένο χρονοδιάγραμμα
12. Εφαρμογή επιχειρησιακού προγράμματος αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ

Προτάσεις της  Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ζακύνθου, για τον ρόλο του λογιστή , με την εφαρμογή των  ηλεκτρονικών  βιβλίων και σε όποια προσπάθεια γίνει στην  αναμόρφωση  του φορολογικού συστήματος, καθώς και μέτρα αναπτυξιακού χαρακτήρα  για τους συνεπείς φορολογουμένους που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας.

 

  1. Ν α υπάρξει άμεση πιστοποίηση των νομίμων ασκούντων Λογιστών – φοροτεχνικών (Λ/Φ) για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Και να υπάρξει επαναπροσδιορισμός της έννοιας της πιστοποίησης του επαγγέλματος του Λ/Φ, από το Ο.Ε.Ε., η οποία πιστοποίηση έχει  νομοθετηθεί με τις διατάξεις του νόμου 3842/2010, (άρθρο 17, παρ. 7).
  2. Να ύπαρξη νομοθετική ρύθμιση με πρόβλεψη  των περιπτώσεων ανωτέρας βίας (θάνατος Λογιστή – Φοροτεχνικού, βαριά ασθένειά που επιφέρει αναγκαστική αποχή από τα καθήκοντά του) να υπάρχει παράταση όλων των υποχρεώσεως ασφαλιστικών και φορολογικών ίση με τον χρόνο ασθένειας του. Και σε περίπτωση θανάτου, ο χρόνος αναστολής των υποχρεώσεων των πελατών του να είναι ίση με την προθεσμία αποποιήσεις  που προβλέπεται από τον  Α.Κ (4  μήνες από την ημερομηνία θανάτου).
  3. Να μπει σε εφαρμογή η ψηφιακή υπογραφή του Λ/Φ που έχει νομοθετηθεί από το 2010, με τον νόμο 3842/2010, (στο άρθρο 17, παρ.8).
  4. Η άμεση υλοποίηση της πάγιας θέσης και του κλάδου των Λ/Φ,  όπως διατυπώθηκε στη συζήτηση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για το ασυμβίβαστο του διπλού ρόλου των Ελεγκτικών Εταιρειών
  5. Η επαναφορά των προϋποθέσεων για την παροχή λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών από Νομικά Πρόσωπα σε όσα ίσχυαν πριν αλλάξει ο νόμος 4093/12-11-2012, (επί προσωπικών εταιρειών καθώς και για Ε.Π.Ε. και Ι.Κ.Ε., να είναι Λ/Φ όλοι οι εταίροι. Και στις  Α.Ε. όλοι οι μέτοχοι που εκπροσωπούν την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου).
  6. Η υλοποίηση της διάταξης (Ν. 4308/2014 άρθρου 5 παρ.4 ) για τα Ε.Λ.Π., σύμφωνα με την οποία «όλες οι οικονομικές καταστάσεις κάθε οντότητας να υπογράφονται από τον κατά νόμο υπεύθυνο λογιστή για τη σύνταξη αυτών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία». Επίσης για τη διασφάλιση της διαφάνειας των συναλλαγών των επιχειρήσεων να αναρτούνται στο Γ.ΕΜ.Η. με την υπογραφή του νόμιμου Λ/Φ και οι εταιρείες (Ο.Ε.,Ε.Ε., Κοινοπραξίες, Ατομικές Επιχειρήσεις), με το Β6  έγγραφο των οικονομικών καταστάσεων.
  7. Είναι πλέον ανάγκη να προχωρήσει ο κλάδος στην επαναδιατύπωση και τον σχεδιασμό του Κώδικα Δεοντολογίας των Λογιστών – Φοροτεχνικών. ώστε να αποτελέσει θεμελιώδες  κεκτημένο,  που θα διασφαλίζει το ηθικό και επαγγελματικό κύρος του Λ/Φ.

Παράλληλα να ενσωματωθεί και  μια σωστή αξιακή θεσμοθέτηση κοστολογημένων αμοιβών, όπως αυτό εφαρμόζεται υπό καθεστώς επαγγελματικής ελευθερίας σε διάφορα επιστημονικά επαγγέλματα.

  1. Στο νέο νομοθετικό καθεστώς για τα Ηλεκτρονικά Βιβλία πρέπει  να  υπάρξει  ρητή διάταξη    να υπογράφονται και να συντάσσοντα από πιστοποιημένο Λογιστή – Φοροτεχνικό με ενσωμάτωση της ψηφιακής υπογραφής .

Ο Λ/Φ πρέπει να έχει   καθοριστικό ρόλο στη νέα  νομοθετική  προσπάθεια  για την εφαρμογή των  ηλεκτρονικών βιβλίων  στη προστασία του  δημόσιου συμφέροντος και στην ορθή εφαρμογή των εκάστοτε φορολογικών διατάξεων.

 

  1. Μείωση της γραφειοκρατίας και οι θεσμοθετημένες πλατφόρμες να αποτελούν εργαλείο για όλους του φορείς και το δημόσιο , τρανό παράδειγμα η απόφαση του διοικητή της τράπεζας Ελλάδος 2682/03-06-19 που υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να ανεβάζουν «ξανά» τις χρηματοοικονομικές καταστείς και στην Τράπεζα της Ελλάδος , ενώ δυο μήνες πριν οι καταστάσεις θα έχουν «υποχρεωτικά» αναρτηθεί στο ΓΕΜΗ.
  2. Να υπάρξει για τους επαγγελματίες πρόβλεψη με την δημιουργία  α΄ κλιμάκιο με συντελεστή 10% για τις πρώτες 10.000,00€ .
  3. Άμεση κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, και της εισφοράς αλληλεγγύης.
  4. Για του νέους επιχειρηματίες να υπάρξει προβλέψει ελάφρυνσης της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών, έτσι ώστε να βοηθηθούν και να σταδιοδρομήσουν στην πατρίδα μας  και ειδικότερα :
  • Μείωση φόρου εισοδήματος τα 4 πρώτα έτη.
  • Κατάργηση του ΕΦΚΑ για τα 3 πρώτα έτη με πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και καταβολή από το 3 έτος έως και το 5 έτος εισφορές μόνο για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
  1. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών του ΕΦΚΑ για τους μη μισθωτούς με σταθερό πόσον για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη και αποσύνδεση από το φορολογηθέν εισόδημα καθώς και μείωση των κρατήσεων σύνταξης .
  2. Άμεση και γρήγορη ενημέρωση από το σύστημα του ΕΦΚΑ προς τους ασφαλισμένους  για τον χρόνο ασφάλισης τους καθώς και τον γρήγορο  υπολογισμό της σύνταξης που δικαιούνται να λάβουν από τις εισφορές που έχουν καταβάλει από το σύστημα του ΕΦΚΑ με την χρήση των κωδικών πρόσβασης του ασφαλισμένου. Πρέπει το κλειστό σκληρό και χρονοβόρο  σύστημα τις ενημέρωσης από τον φορέα να καταργηθεί.
  3. Για να δοθούν κίνητρα για προσλήψεις εργαζομένων πρέπει να μειωθούν άμεσα οι εργοδοτικές εισφορές έτσι ώστε να υπάρξει μείωση στο μη μισθοδοτικό κόστος που επιβαρύνει κατά πολύ την μισθοδοτική δαπάνη.

 

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"