Σύμφωνα με νέα μελέτη ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Maine  η κατανάλωση γιαουρτιού και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων σχετίζεται με πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες και καλύτερο καρδιομεταβολικό προφίλ.

Η μελέτη των Georgina Crichton, Olivia Bogucki και Merrill Elias, που δημοσιεύθηκε στο International Dairy Journal, ερευνά τη σχέση μεταξύ του γιαουρτιού και των γαλακτοκομικών προϊόντων γενικότερα με τις διατροφικές προτιμήσεις, τις σωματικές μετρήσεις (Δείκτης Μάζας Σώματος, περίμετρος μέσης, αρτηριακή πίεση, γλυκόζη πλάσματος νηστείας, χοληστερόλη) και τις καθημερινές συνήθειες (κάπνισμα, σωματική δραστηριότητα).

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου και του γιαουρτιού, έχει αποδειχθεί ότι έχουν ευεργετικές επιδράσεις σε διάφορους δείκτες της σωματικής υγείας. «Ωστόσο, είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στις γενικές διατροφικές συνήθειες έτσι ώστε να κατανοήσουμε πως αυτές επηρεάζουν την υγεία μας», τονίζουν οι ερευνητές.

Η Δρ. Crichton και οι συνεργάτες της διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα που ανέφεραν ότι τρώνε γιαούρτι πιο συχνά, έτρωγαν επίσης περισσότερα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ψάρι, ενώ κατανάλωναν λιγότερα γλυκά, αναψυκτικά με πρόσθετα ζάχαρης και αλκοόλ. Τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για να υπολογιστεί μια κλίμακα κατανάλωσης γιαουρτιού και υγιεινού φαγητού.

Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι οι συμμετέχοντες με υψηλότερη βαθμολογία στην κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων είχαν χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης πλάσματος και μικρότερη περίμετρο μέσης. Επίσης, κάπνιζαν λιγότερο, επιδίδονταν σε περισσότερη φυσική δραστηριότητα, ενώ παρουσίαζαν και λιγότερες πιθανότητες να πάσχουν από κοιλιακή παχυσαρκία, σύμπτωμα του μεταβολικού συνδρόμου.

Η μελέτη αξιολόγησε τη σχέση μεταξύ αυτών των διατροφικών -και όχι μόνο- συνηθειών με τους δείκτες της καρδιομεταβολικής υγείας, και παρότι δεν μπόρεσε να συνάγει τις αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ των δύο, υποδεικνύει, πάντως ότι όταν το γιαούρτι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώνονται σε συνδυασμό με τρόφιμα που κάνουν καλό στην καρδιαγγειακή υγεία, δημιουργούν τις συνθήκες για ένα ευνοϊκότερο καρδιομεταβολικό προφίλ.
πηγη΄:ygeiamoy