Εντυπωσιακή η τουριστική κίνηση για την Ζάκυνθο το 2013,με ποσοστό συνολικής αύξησης 15%,δηλώνει η Χριστίνα Τετράδη, Μέλος της

Διοικούσας Επιτροπής και Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά.

Αναλύοντας ενδεικτικά τις αγορές του εξωτερικού για την σεζόν που μας πέρασε:

             H αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, που αποτελεί και την κύρια αγορά του νησιού, κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2012.

             Από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, η Γερμανία παρουσιάζει μεγάλη μείωση 42,43%, ενώ το Βέλγιο παρουσιάζει πολύ μεγάλη αύξηση 88,97% και η Ολλανδία 26,73%.

             Από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, η Νορβηγία είχε μεγάλη μείωση 54,43%.

             Η Ιταλία και για φέτος παρουσιάζει μεγάλη αύξηση 68,29%.

             Οι Ανατολικές χώρες παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση, με τη Ρωσία να πρωτοστατεί με ποσοστό 164,22% και να αποτελεί πλέον τη δεύτερα μεγαλύτερη αγορά για τη Ζάκυνθο.

             Σημαντική πρόοδο φαίνεται να παρουσιάζει το άνοιγμα στις βαλκανικές χώρες, με μεγάλη τουριστική κίνηση από τη Βουλγαρία.

Σχετικά με τις τιμές για το 2013, ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, χωρίς αυξήσεις από το 2012, δεδομένου ότι τα περισσότερα συμβόλαια είχαν υπογραφεί εν μέσω της κρίσης των εκλογών και της αβεβαιότητας του 2012.

Από το λιμάνι της Ζακύνθου, όπου καταγράφεται και η κίνηση του εσωτερικού τουρισμού, από την αρχή της σεζόν είχαμε μείωση 2,83% στην μετακίνηση των επιβατών.

Αναλύοντας τον εσωτερικό τουρισμό, έχει υποστεί μεγάλη πτώση εξ αιτίας της βαθιάς και παρατεταμένης ύφεσης που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Οι κρατήσεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν απογοητευτικές, με καταγεγραμμένη μείωση πάνω από 50%.Oι περισσότεροι Έλληνες έκαναν πιο σύντομες και οικονομικές διακοπές, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που προτίμησαν τη φιλοξενία σε σπίτια φίλων ή συγγενών.

Για το 2014 πρέπει να σημειωθεί ότι βάσει εκτιμήσεων και κατά τη διάρκεια της WTM, η γενική εικόνα που προκύπτει για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι διαφαίνεται μία αύξηση 10-15% η οποία προκύπτει βάσει των πτήσεων που ανακοινώνουν οι αεροπορικές εταιρείες, τις θέσεις που δεσμεύουν οι tour operator και την εξέλιξη των προκρατήσεων.