Ο καιρός στην Ζάκυνθο ΚΑΙΡΟΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Τετάρτη 18 Ιούλιος 2018
Βιντεοθήκη
Ζωντανά

H Χριστίνα Τετράδη, Ά Αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου, ενημερώνει σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής της πιστοποίησης ξενοδοχείων με το σήμα “Boutique Hotel” που σχεδίασε και υλοποιεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το οποίο ολοκληρώθηκε και ήδη ξεκίνησε και επίσημα η ενεργοποίηση του για τους επαγγελματίες του κλάδου.

 

Στην έκθεση Greek Tourism Εxpo, παρουσιάστηκαν σε ειδική εκδήλωση οι διαδικασίες και οι προϋποθέσεις ένταξης των ξενοδοχείων για την απόκτηση του Σήματος “Boutique Hotels” μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως “Boutique Hotels”.

 

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης επισημάνθηκε ότι βασικές προϋποθέσεις ένταξης μίας μονάδας στην κατηγορία “Boutique Hotel” αποτελούν:

 

α) το μέγεθος της, με δυναμικότητα έως τα 60 δωμάτια και

β) να ανήκει σε κατηγορία 3, 4 ή 5 αστέρων. 

 

Αναλυτικά, ο σχετικός έλεγχος για την αξιολόγηση ενός ξενοδοχείου “Boutique Hotel” θα διενεργείται σε 4 φάσεις μέσω μιας διαδραστικής ηλεκτρονικής διαδικασίας on line.

 

Βάσει των απαντήσεων του κάθε ενδιαφερόμενου σε ειδικό ερωτηματολόγιο, θα γίνεται η αξιολόγηση του concept της μονάδας και ακολούθως η Επιτροπή (απαρτιζόμενη από επαγγελματίες από το χώρο των ξενοδοχείων, αρχιτέκτονες και διακοσμητές) θα μελετά το σχετικό υλικό. Κατόπιν θα εκτελείται on line αξιολόγηση των Αναβαθμισμένων Υπηρεσιών και θα ακολουθεί η Πιστοποίησή τους (ο φορέας Διενέργειας Ελέγχου & Επιθεωρήσεων, μέσω Επιτόπιου Ελέγχου, βεβαιώνει για την συνδρομή των προϋποθέσεων ένταξης στο Σήμα “Boutique Hotel”), βάσει σχετικών κριτηρίων που έχουν συμπεριληφθεί στον «κανονισμό ένταξης ξενοδοχείου» στα “Boutique Hotels”, που έχει θεσπιστεί από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

 

Οι ουσιαστικές προϋποθέσεις πιστοποίησης ενός ξενοδοχείου ως “Boutique Hotel” εξετάζουν το Concept του στους παρακάτω τομείς:

 

  1. στους χώρους του ξενοδοχείου,
  2. στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και
  3. στη διακόσμησή του.

 

 

 

 

 

Ειδικότερα για το νέο Σήμα των “Boutique Hotels”, το Ξ.Ε.Ε. συμβάλει με την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του στην κοινή προσπάθεια για την «οριοθέτηση» τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν, τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης, όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών. Το προϊόν “Boutique Hotels” συνιστά σφραγίδα ποιότητας, αλλά και οριοθέτησης των υπηρεσιών των ξενοδοχειακών καταλυμάτων.

 

Το σήμα “Boutique Hotels” είναι κατοχυρωμένο ως συλλογικό σήμα, ενώ σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για την διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων ως “Boutique Hotels” είναι διαθέσιμη στους ξενοδόχους. Κατ’ αυτό τον τρόπο το Ξ.Ε.Ε. παραμένει πιστό στη στρατηγική του, για αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και παροχή άμεσων και υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών στα μέλη του.

 

Το Ξ.Ε.Ε., ως θεσμικός σύμβουλος της πολιτείας στοχεύει συστηματικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Ήδη εφαρμόζεται και λειτουργεί με απόλυτη συνέπεια και ευθύνη του Ξ.Ε.Ε. το νέο σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά. Παράλληλα, αναπτύσσονται και υποστηρίζονται νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως το «Ελληνικό Πρωινό», την μακροβιότερη και συνεπέστερη πρωτοβουλία στον τομέα της γαστρονομίας, για τη διασύνδεση του πρωτογενούς με τον τριτογενή τομέα, έχοντας ήδη φθάσει τα 40 τοπικά πρότυπα «Ελληνικού Πρωινού» και έχοντας ενταγμένα στο πρόγραμμα περί τα 1000 ξενοδοχεία.

 

Το Ξ.Ε.Ε. αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη μελέτη και θεσμοθέτηση νέων μορφών τουρισμού, που μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στην υψηλή εποχικότητα της ζήτησης που διαχρονικά καταγράφεται για το τουριστικό προϊόν μας.

 

Στην Ελλάδα, η τάση του αυτοπροσδιορισμού και γενικά του «ότι δηλώσεις είσαι» κάνει μόνο κακό στην εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Ο τουρισμός έχει ανάγκη οριοθέτησης των προϊόντων και προδιαγραφές, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνή ανταγωνισμό. Οι διαδικασίες της κατάταξης των ελληνικών καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά, της ένταξης στο «Ελληνικό Πρωινό» και τώρα της χορήγησης του σήματος “Boutique Hotels”, έρχονται να καλύψουν αυτή την ανάγκη για ποιότητα του ελληνικού τουρισμού».