Ο καιρός στην Ζάκυνθο ΚΑΙΡΟΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Τρίτη 23 Οκτώβριος 2018
Βιντεοθήκη
Ζωντανά

Την ανάγκη να υπάρξει ένας «επαγγελματικός συναγερμός» για να διαφυλαχτεί και να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν της Ζακύνθου, επεσήμανε η Χριστίνα Τετράδη στη Γενική Συνέλευση των Ξενοδόχων και των τουριστικών επιχειρηματιών, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018.
 Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου η κα Τετράδη τόνισε ότι «το σύνολο σχεδόν του εισοδήματος στο νησί  μας (ΑΕΠ) προέρχεται από τον τουρισμό, δίνοντας εργασία άμεσα ή έμμεσα σε πάνω από 15.000 επαγγελματίες και αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο οι ξενοδόχοι, όσο και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις».
Αναφέρθηκε, επίσης, στην άγρια φορολογία που «σκοτώνει» το τουριστικό προϊόν και το καθιστά μη ανταγωνιστικό, στα προβλήματα τόσο των υποδομών, όσο και της νοοτροπίας μας (σκουπίδια, βιολογικός, παραβατικότητα και γενικότερη υποβάθμιση του περιβάλλοντος) και στην αδιαφορία των υπευθύνων να δώσουν λύσεις σε αυτά τα σημαντικά θέματα.  
Τέλος, προέτρεψε τους συναδέλφους ξενοδόχους και τους επαγγελματίες του τουρισμού ότι θα πρέπει «ενωμένοι με μια φωνή να ενημερώσουμε την κοινωνία μας, να πάρουμε πρωτοβουλίες και να συμμετέχουμε στις αποφάσεις για να υπάρξει συνέχεια στον τουριστικό κλάδο» και κατέληξε «ανάπτυξη με ποιοτική αναβάθμιση είναι η μόνη κατεύθυνση που ανοίγεται μπροστά μας. Αυτό πρέπει να είναι το μήνυμα μας για να δώσουμε στη Ζάκυνθο την εικόνα που πραγματικά αξίζει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη».

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΤΕΤΡΑΔΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΛΑΓΑΝΑ
5-10-2018
 
Η φετινή χρονιά θα κλείσει με μικρή αύξηση στις αυξήσεις, σαφώς χαμηλότερη από αυτή της προηγούμενης χρονιάς.
Αυτή δεν αντικατοπτρίζεται και στα έσοδα, ενώ πρέπει να καταγραφεί και η μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής.
 
Επεσήμανε ότι, άνοιξαν οι αγορές της Τουρκίας, Αιγύπτου και Τυνησίας, οι οποίες είναι και οι κύριες ανταγωνίστριες μας και αυτό καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι φέτος δεν είχαμε κρατήσεις τελευταίας στιγμής “last minute”, ενώ σε πολλά συμβόλαια υπήρχαν κενά δωμάτια.
 
Παράλληλα η παράνομη μίσθωση τουριστικών κατοικιών (AIRBNB) έχει αυξηθεί επικίνδυνα και έχει εξελιχθεί σε πληγή για τον τουρισμό, με μεγάλη επίπτωση όχι μόνο στην μείωση των εσόδων των τουριστικών καταλυμάτων, αλλά και των κρατικών εσόδων.
 
Αναφορά έγινε και στα Πνευματικά Δικαιώματα και ειδικότερα, στους κύριους άξονες των πάγιων θέσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος προς το Υπουργείο Πολιτισμού και τον ΟΠΙ που είναι     
  • η καταβολή μιας ενιαίας αμοιβήςαπό τα ξενοδοχεία σε ένα φορέα, που να καλύπτει όλους τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων
  • η οριοθέτηση των φορέων συλλογικής διαχείρισης πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων που δικαιούνται αμοιβής
  • η πρόβλεψη ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος αμοιβών
Όλοι γνωρίζετε τα σοβαρότατα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο μας και γενικότερα στις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τόπο μας.
Τα περισσότερα τα επισημαίνουμε για πολλά χρόνια σε εκείνους που έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε «αρμόδιους» ή «υπεύθυνους».
Όσες φορές, ως συμβούλιο, έχουμε πάει σε συσκέψεις αρχών ή έρχεται κάποιος εκπρόσωπος τους ή «επίσημος» και πρέπει να παραθέσουμε τα θέματα που μας απασχολούν, του δίνουμε το έγγραφο που είχαμε γράψει εδώ και 10 χρόνια, προσθέτοντας τις αλλαγές που έχουν γίνει…
την εξής μία à την ημερομηνία!
Για να βάλουμε λοιπόν τα πράγματα στη θέση τους και στην πραγματική τους διάσταση, την οποία γνωρίζει άλλωστε η κοινωνία της Ζακύνθου.
  • Εμείς πληρώνουμε για να μαζευτούν τα σκουπίδια από τους δρόμους και να πάνε στο ΧΥΤΑ
  • Εμείς πληρώνουμε για να λειτουργήσει σωστά ο βιολογικός
  • Εμείς πληρώνουμε για να αγοράσουμε νερό
  • Εμείς φιλοξενούμε και σιτίζουμε τους Πυροσβέστες για τις φωτιές
  • Εμείς φιλοξενούμε και σιτίζουμε τους Αστυνομικούς για την αστυνόμευση όταν τα φαινόμενα παραβατικότητας και ανομίας έχουν φτάσει στο απροχώρητο και δυσφημίζουν το νησί μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Εμείς σιτίζουμε του λαθρομετανάστες που έρχονται
  • Με δική μας πρωτοβουλία φιλοξενούμε το Παγκόσμιο Συνέδριο για τις Γαλάζιες Σημαίες
 
Παράλληλα, η άγρια φορολογία μας εξοντώνει κυριολεκτικά, ακυρώνοντας την επιβίωση των επιχειρήσεων μας.
Οι επιχειρηματίες πληρώνουμε
  • μισθούς
  • εργοδοτικές εισφορές ΕΦΚΑ
  • ΦΠΑ
  • φόρο εισοδήματος
  • εισφορά αλληλεγγύης
  • τέλος διανυκτέρευσης
  • πνευματικά δικαιώματα
 
Στη Ζάκυνθο το 95% του ΑΕΠ, δηλαδή του εισοδήματος στο νησί μας προέρχεται από τον τουρισμό, ενώ 15.000 επαγγελματίες ζουν άμεσα ή έμμεσα από τον τουρισμό:
  • τα εστιατόρια, τα μπαρ, άλλες επιχειρήσεις επισιτισμού;
  • τα τουριστικά σκάφη;
  • την αγροτική παραγωγή;
  • τις κατασκευές και τις συντηρήσεις;
  • τα ιατρικά κέντρα;
  • τις προμήθειες προϊόντων;
  • οι εργαζόμενοι μας;
  • και άλλα δορυφορικά επαγγέλματα (λογιστές, δικηγόροι, μηχανικοί, κ.α.);
Και το ερώτημα που προκύπτει είναι ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ?
Η απάντηση είναι πρώτα απ’ όλα ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ.
Μόνο έτσι θα ακουστεί η φωνή μας και θα αποκαταστήσουμε την πραγματικότητα και την αλήθεια στην κοινωνία μας.
Πρέπει όλοι να πάρουμε τις ευθύνες μας, να ενημερώσουμε επί τα ορθά την κοινωνία μας, να πάρουμε πρωτοβουλίες αποκατάστασης του τόπου μας και να συμμετέχουμε στις αποφάσεις για να υπάρξει συνέχεια στον τουριστικό κλάδο.
Πρέπει να απαιτήσουμε την υλοποίηση τους. Διαφορετικά το τουριστικό μας προϊόν συνεχώς θα υποβαθμίζεται ποιοτικά και στο τέλος θα καταρρεύσει. Ήδη αυτό φαίνεται.
Προτείνω:
  • Να βγούμε ΕΜΕΙΣ μπροστά.
  • Να πάρουμε ΕΜΕΙΣ την κατάσταση στα χέρια μας.
  • Να ασχοληθούμε ΕΜΕΙΣ με τα προβλήματα που σκοτώνουν τον τουρισμό
Μια υγιής τουριστική βιομηχανία εξαρτάται και συνδέεται με ένα υγιές περιβάλλον.
Ποιότητα και Ανάπτυξη είναι οι δύο κατευθύνσεις που ανοίγονται μπροστά μας.  
  • Ανάπτυξη που σέβεται το Περιβάλλον.  
  • Ανάπτυξη που βασίζεται σε κανόνες κοινωνικής ευθύνης.
  • Ανάπτυξη που σέβεται τον Πολιτισμό και τις τοπικές ιδιαιτερότητες.
  • Ανάπτυξη που έχει στο επίκεντρο τον Άνθρωπο και την ποιότητα της ζωής του.
Την οικονομική ανάκαμψη με την Ποιότητα Ζωής, για τη Ζάκυνθο.
Αυτό πρέπει να είναι το μήνυμα μας.
Αυτό είναι το μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης που πρέπει να εφαρμόσουμε, στον τόπο μας.