ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ

Σκληρή απάντηση της Νέας Δημοκρατίας Ζακύνθου  σε όσα  υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ σε έγγραφό του , που σύμφωνα με την ΔΕΕΠ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, « μοιράζει στους πολίτες   για την επιλεγμένη θέση της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια στο master plan λιμένα Ζακύνθου και τη σύσταση φορέα διαχείρισης Ναυαγίου Ζακύνθου»
Η ΔΕΕΠ ΖΑΚΥΝΘΟΥ επιτίθεται στην ΝΕ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ , κάνοντας λόγο για «κρεσέντο λαϊκισμού και λασπολογία» ενώ χαρακτηρίζει το έγγραφο, που αποτυπώνει τις θέσεις του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ, «κατάπτυστο γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με ψέματα και ανακρίβειες».
 
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ
 
Τις τελευταίες μέρες η Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου επιδιδόμενη σε ένα κρεσέντο λαϊκισμού και λασπολογίας τυπώνει και μοιράζει σε πολίτες του νησιού μας ένα κατάπτυστο έγγραφο γεμάτο από την αρχή μέχρι το τέλος με ψέματα και ανακρίβειες σχετικά με δύο μείζονα ζητήματα: την επιλεγμένη θέση της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια στο master plan λιμένα Ζακύνθου και τη σύσταση φορέα διαχείρισης Ναυαγίου Ζακύνθου.
 
Σε ό,τι αφορά αρχικά το ζήτημα της χωροθέτησης της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια
 
Η προσπάθεια που γίνεται από τη Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου να διαμορφώσει πόλωση στη ζακυνθινή κοινωνία και να αναγάγει το ζήτημα της προβλήτας σε πολιτική αντιπαράθεση είναι τουλάχιστον σαθρή και καταδικασμένη να αποτύχει. Και αυτό όχι μόνο γιατί η πρόσφατη αλλαγή της θέσης της προβλήτας στηρίχθηκε και στηρίζεται από εμπεριστατωμένες γνώμες διακεκριμένων επιστημόνων, των ειδικών δηλαδή, που είναι οι πλέον αρμόδιοι να εκφέρουν θέση αναφορικά με το ζήτημα αυτό, αλλά κυρίως, επειδή, ακόμα και κατά την έναρξη των συνεδριάσεων της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, το 2017, η γνώμη των ειδικών ήταν ακριβώς πως η ιδανική θέση για την προβλήτα είναι αυτή στο μόλο του Αγίου Νικολάου, όλες οι άλλες θέσεις που περιγράφονταν στις αντίστοιχες «Λύσεις του Master Plan» ήταν απλώς ενναλακτικές. Με άλλα λόγια, οι ειδικοί (λιμενολόγοι, μηχανικοί, περιβαλλοντολόγοι κλπ), τόσο επί Νέας Δημοκρατίας όσο και επί Σύριζα έκαναν ακριβώς την ίδια εισήγηση, ότι δηλαδή η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια θα πρέπει να κατασκευαστεί, για ποικίλους λόγους, στο μόλο του Αγίου Νικολάου. Επιπλέον, όπως έχει υπογραμμισθεί πολλάκις, τόσο η Λιμενική Επιτροπή όσο και το Περιφερειακό Συμβούλιο εκείνης της εποχής είχαν προβεί σε σειρά αποφάσεων (στις 3 Νοεμβρίου 2016 και 27 Απριλίου του 2016 αντίστοιχα) και σύμφωνα με τις οποίες η επιλέξιμη θέση για τον προβλήτα θα έπρεπε να είναι αυτή στο μόλο του Αγίου Νικολάου.
Ευλόγως, βέβαια, διερωτάται κανείς, γιατί το 2017 η απόφαση της ΕΣΑΛ ήταν άλλη από αυτή την οποία προέκριναν τότε οι επιστήμονες. Η απάντηση είναι απλή και θα πρέπει να την ξεκαθαρίσουμε σε όλους τους τόνους. Ήταν πολιτική επιλογή της προηγούμενης Κυβέρνησης να επιλεγεί άλλη θέση από αυτή που πρότειναν οι ειδικοί. Εκείνο που πιθανώς δεν θα μάθουμε ποτέ είναι, ποια ήταν τα οικονομικά ή πολιτικά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από αυτήν την πολιτική επιλογή, η οποία έδεσε τα χέρια της ΕΣΑΛ. Τι υποκίνησε την τότε πολιτική ηγεσία να ασκήσει βέτο ως προς την θέση χωροθέτησης του προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια; Ήταν κάποιο συγκεκριμένο όφελος που είχαν κάποιοι ή ήταν απλώς η γνωστή απέχθεια του Σύριζα προς οποιασδήποτε μορφής αναπτυξιακό έργο, εκείνο που τους οδήγησε να επιβάλλουν την επιλογή μιας λύσης η οποία ήταν και παραμένει απλώς ανεφάρμοστη;
Μιας λύσης που μεταξύ άλλων περιελάβανε τη δημιουργία κυματοθραύστη έκτασης μισού και πλέον χιλιομέτρου προκειμένου απλώς να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή της προβλήτας.
Μιας λύσης που προαπαιτούσε την ανατίναξη του υφάλου «Δημήτρης», εκεί όπου βρίσκεται το ναυάγιο ενός πλοίου του 16ου αιώνα, το οποίο σύμφωνα με έρευνες συμμετείχε πιθανότατα στη Ναυμαχία της Ναυπάκτου το 1571 και είναι το μοναδικό ναυάγιο της εποχής της ισπανικής θαλασσοκρατίας του Φιλίππου του Β' που έχει εντοπιστεί στον ελληνικό χώρο.
Μιας λύσης η οποία θα δημιουργούσε τεράστιο και άνευ κάθε προηγουμένου κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή του εμπορικού λιμένα της πόλης, αφού μαζί με τα 2000 άτομα από κάθε κρουαζιερόπλοιο που θα προσάραζε θα έπρεπε να αποβιβασθούν και να προωθηθούν στο κέντρο του νησιού και τα οχήματα από τα επιβατικά πλοία. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε και τον σημαντικά αυξημένο κίνδυνο που αυτή η κατάσταση θα δημιουργούσε για τους τουρίστες οι οποίοι θα ήταν υποχρεωμένοι να περπατούν ανάμεσα σε βαρέα οχήματα, τα οποία επίσης θα έπρεπε να εξυπηρετούνται από το ίδιο σημείο του λιμένα.
Σε ό,τι αφορά τώρα στη «μικρή ομάδα» των πολιτών οι οποίοι τάσσονται υπέρ της θέσης της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου, η Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου αποδεικνύει με τον πιο πρόδηλο τρόπο τη βαθιά άγνοια την οποία έχει σχετικά με τις θέσεις της κοινωνίας του νησιού μας. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που στην προχειρογραμμένη και ανερμάτιστη ανακοίνωσή της δεν αναφέρει κανέναν απολύτως φορέα ο οποίος να στηρίζει τη δημιουργία της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Διονυσίου.
Θα πρέπει, λοιπόν, εδώ να τονισθεί πως με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ν. Ζακύνθου Διονύση Ακτύπη έχει λάβει χώρα πληθώρα διαβουλεύσεων με τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και το σύνολο των παραγωγικών φορέων του τόπου μας για το ζήτημα αυτό. Το αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων αυτών είναι ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία το σύνολο της τοπικής κοινωνίας τάσσεται αδιαπραγμάτευτα υπέρ της χωροθέτησης της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου, το Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος, ο Σύλλογος Ξενοδόχων Ζακύνθου, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων στηρίζουν ξεκάθαρα τη δημιουργία της προβλήτας στο μόλο του αγίου Νικολάου.
Επιπροσθέτως, το ζήτημα της υποτιθέμενης καθυστέρησης έναρξης των έργων που προβλέπονται στο master plan δήθεν λόγω της πρόσφατης αλλαγής της θέσης  του προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια θα απαντηθεί σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα μέσα από ουσιαστικές ενέργειες με ορατό αντίκρισμα και απτό αποτέλεσμα.
Μόνο με έργα άλλωστε απαντά από τη στιγμή που ανέλαβε το τιμόνι της χώρας η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στο λαϊκισμό και τις προσπάθειες αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης του Σύριζα.
 
 
Σε ό,τι αφορά στα ζητήματα γύρω από τη σύσταση φορέα διαχείρισης Ναυαγίου Ζακύνθου.
 
Είναι τραγελαφικό ότι η ανακοίνωση της Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου αναφορικά με το ζήτημα αυτό ξεκινάει με την απονενοημένη προσπάθεια σύνδεσης του σχετικού νομοσχεδίου με την πολυσυζητημένη αγοραπωλησία στα ορεινά του νησιού μας. Αποτελεί δε ακόμα μεγαλύτερο ξεπεσμό για τον Σύριζα το γεγονός ότι η προσπάθεια αυτή περιβάλλεται τον μανδύα της ευαισθησίας γύρω από ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και διατήρησης του φυσικού μας πλούτου.
Η Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου ξεχνάει ότι ήταν τα δικά της παιδιά-μεγαλοστελέχη, οι κύριοι Πιτσιόρλας και Σαγιάς, που συνομιλούσαν επανειλημμένως με διευθυντικά στελέχη της Pimana και «κανόνισαν» να ολοκληρωθεί με συνοπτικές διαδικασίες  η αγοραπωλησία στην περιοχή; Ξεχνούν ότι επί Σύριζα δεν είχε ανοίξει μύτη για το θέμα και η τότε πολιτική ηγεσία τηρούσε σιγήν ιχθύος προκειμένου να μην ενοχληθούν οι επενδυτές της ;
Έρχονται τώρα και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα στο πλαίσιο της δήθεν περιβαλλοντικής τους ευαισθησίας αυτοί οι οποίοι πριν από μερικά χρόνια «κανόνισαν» να πουληθούν 15.000 στρέμματα στα ορεινά της Ζακύνθου;
Τότε η περιοχή δεν ήταν Natura λόγω της κορυφαίας φυσικής της ομορφιάς, και δεν περιελάβανε πληθώρα ιστορικών και θρησκευτικών χώρων;
Σε κάθε περίπτωση το νομοσχέδιο το οποίο θα συμπεριλάβει και τη σύσταση Φορέα Διαχείρισης Ναυαγίου Ζακύνθου θα έρθει έχοντας ασφαλώς λάβει υπόψιν όλες τις θέσεις και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Ήδη στο αρχικό κείμενο του Νομοσχεδίου έγιναν σημαντικές βελτιώσεις σχετικά με το ζήτημα της έδρας της εταιρίας, αναφορικά με τον οποίο προβλέπεται υποκατάστημά της εταιρίας στη Ζάκυνθο και στο ζήτημα της συμμετοχής των τοπικών φορέων, συμπερίληψη του Δήμου στο ΔΣ της εταιρίας, και στο ζήτημα των ανταποδοτικών προς την τοπική κοινωνία, και βεβαίως, στο ζήτημα των μετοχών του νομικού προσώπου οι οποίες θα είναι απολύτως αμεταβίβαστες.
Επιπλέον, θα ήταν καλό οι γράφοντες τη σχετική ανακοίνωση να γίνουν πιο σαφείς σχετικά με το ποια είναι και σε ποιόν ανήκουν τα «άλλα ακίνητα που βρίσκονται πλησίον της έκτασης της υπό Αξιοποίησης Περιοχής».
Θα πρέπει τα στελέχη του Σύριζα στη Ζάκυνθο να μας πουν ευθέως και ξεκάθαρα ποια είναι τα όμορα αυτά ακίνητα για τα οποία δήθεν κόπτονται και τα οποία δήθεν θα «αξιοποιούνται» από την Εταιρία «κατά βούληση».
Κατά βούληση γίνονται οι πωλήσεις, οι απαλλοτριώσεις, οι εκμισθώσεις κ.λπ. σε μία ευνομούμενη πολιτεία ή υπάρχουν διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο; Μπερδεύεστε αγαπητοί κύριοι, o τρόπος που «κάνατε τις δουλειές» σας όταν ο Σύριζα ήταν Κυβέρνηση απέχει παρασάγγας από τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει να ενεργεί η σημερινή Κυβέρνηση.
Κλείνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στη μεγάλη ανακρίβεια την οποία γράφει στην ανακοίνωσή της η Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου ότι δηλαδή η Εταιρία Ναυάγιο Α.Ε. αποκτά στην κατοχή της «ακίνητα που δεν της ανήκουν» αναφερόμενη προφανώς στην ζώνη του αιγιαλού στην περιοχή του Ναυαγίου. Μία ζώνη η οποία είναι καθορισμένη με ΦΕΚ από την ίδια την Κυβέρνηση Σύριζα το 2018. Πόσα ψέματα ακόμα θα ειπωθούν στην κοινωνία της Ζακύνθου; Είναι αδιανόητο να χαρακτηρίζεται ως «ξεπούλημα» την προσπάθεια αξιοποίησης τμήματος του αιγιαλού το οποίο κατά νομική επιταγή ανήκει έτσι και αλλιώς στο ελληνικό δημόσιο.
Η Ν.Ε. Σύριζα Ζακύνθου με τις παροιμιώδεις και προφανείς ανακρίβειες τις οποίες έχει το θράσος να δημοσιεύει αποδεικνύει περίτρανα και για μια ακόμη φορά πως ο Σύριζα έχει καταντήσει πλέον ο πιο ένθερμος υποστηρικτής της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Συνεχίστε, όμως, έτσι! Αυτό το επίπεδο αντιπολίτευσης μας ενισχύει ακόμα περισσότερο αφού καθιστά σαφές στην ελληνική κοινωνία το πόσο αήθεις και αναξιόπιστοι είστε.
 
 
ΔΕΕΠ ΝΔ ΖΑΚΥΝΘΟΥ