Στα οικονομικά του Δήμου , τις δυσκολίες που αντιμετώπιζει εξαιτίας της κρίσης αλλά και των προβλημάτων που κληρονόμησε, τις παρεμβάσεις σε ζητήματα ανάπτυξης, τουρισμού, κοινωνικής πολιτικής κ.α., αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Ζακύνθου Στέλιος Μποζίκης κατά τον επίσημο και δημόσιο απολογισμό που πραγματοποίησε την περασμένη Κυριακή.

Αποσπασματικά ορισμένα από τα θέματα που έθιξε ο κ. Μποζίκης είναι:

"Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗς Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Η παρούσα δημοτική περίοδος κατά την οποία, με την εξαιρετικά τιμητική εντολή του Ζακυνθινού Λαού, έχουμε την ευθύνη να υπηρετήσουμε το Δήμο και το Νησί μας δεν έχει όμοιά της με καμία άλλη δημοτική περίοδο του παρελθόντος.

Δε ξεχάσαμε και δε ξεχνάμε ούτε για μια στιγμή ότι η Ζακυνθινή Κοινωνία μας εμπιστεύθηκε και ότι οφείλουμε να ανταποδώσουμε αυτή την εμπιστοσύνη καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων.

Αναλάβαμε να οργανώσουμε, να λειτουργήσουμε και να διοικήσουμε ένα νέο Δήμο, σε πρωτόγνωρες συνθήκες οικονομικής, κοινωνικής και πολιτικής κρίσης, κληρονομώντας επιπλέον σοβαρά ελλείμματα που αφορούσαν όχι μόνο αβάστακτες οικονομικές υποχρεώσεις του παρελθόντος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις της αλόγιστης και εκτός κάθε ορίου νομιμότητας οικονομικής διαχείρισης, αλλά επιπλέον και ελλείμματα ηθικής αποδοχής που επικράτησαν στο παρελθόν στη σχέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με την κοινωνία αλλά ακόμη και με τους εργαζόμενους του Δήμου.

Οι συνέπειες της πολύπλευρης αυτής κρίσης βρίσκονται στο σπίτι κάθε εργαζόμενου, κάθε πολίτη. Η έκταση και το βάθος της θίγουν τον ίδιο πυρήνα του πολιτισυστήματος, κάθε πλευρά της οργάνωσης του κράτους και της οικονομίας.

Θίγουν ακόμη και τις αξίες της κοινωνίας μας.

Η δικιά μας καθαρή θέση – στάση και το δικό μας πολιτικό πιστεύω είναι ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να γίνει φορέας και πρωταγωνιστής της ανασυγκρότησης του τόπου . Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να γίνει δύναμη και ο βασικός θεσμός της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής, δύναμη και θεσμός της παραγωγικής και αναπτυξιακής πορείας της χώρας.

Αυτό το πιστεύω μας διαπερνά κάθε κίνησή μας, κάθε απόφασή μας και είναι οδηγός του βηματισμού μας από τη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μας.

Το βασικό στοίχημά μας ήταν και είναι πρώτα από όλα να κερδηθεί η χαμένη τιμή και εμπιστοσύνη της Δημοτικής Αυτοδιοίκησης σε τοπικό επίπεδο στην κοινωνία μας και παράλληλα να λειτουργήσουμε με τέτοιο τρόπο, ώστε να συμβάλλουμε και εμείς εδώ από τη Ζάκυνθο στις προσπάθειες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Χώρας μας για να πεισθεί η Πολιτεία να εμπιστευτεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση , πράγμα που αποτελεί αδήριτη ανάγκη για μπορέσει ο θεσμός να διαδραματίσει το ρόλο του.

Αντιλαμβανόμενοι πλήρως και έχοντας πλήρη συνείδηση της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που διέρχεται η πατρίδα μας, προσπαθούμε να συμβάλλουμε και να συνεισφέρουμε ως θεσμός τα μέγιστα στο ξεπέρασμα της δημοσιονομικής κρίσης της χώρας , με χρηστή λελογισμένη διαχείριση και διοίκηση του Δήμου.

Προσπαθούμε για το καλύτερο και για την υλοποίηση των βασικών αξόνων του προγράμματός μας, έχοντας συνείδηση των περιορισμών που υφιστάμεθα από την χωρίς προηγούμενο περικοπή των πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που από το 2010 μέχρι το φετινό Ιούλιο έχουν μειωθεί κατά 60% και η επιχορήγηση για τα τοπικά έργα ( η ΣΑΤΑ δηλαδή) κατά 55%.

Και οι περικοπές των πόρων δεν σταμάτησαν εκεί.

Τον Ιούλιο, η Κυβέρνηση έλαβε απόφαση για επιπλέον περικοπές στους πόρους της Τ.Α., κατά 29%.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι ΚΑΠ το 2011 ανέρχονταν, μηνιαίως, σε 168 εκ. ευρώ. Τον μήνα Ιούνιο ανέρχονταν στα 135 εκ. ευρώ και από τον Ιούλιο κυμαίνονται σε επίπεδα κάτω των 80 εκ.ευρώ., ενώ οι αποδόσεις της ΣΑΤΑ το 2012 είναι έως τώρα μηδενικές.

Πρόκειται για μειώσεις, οι οποίες δεν έχουν προηγούμενο σε κανένα άλλο φορέα της Γενικής και Κεντρικής Κυβέρνησης, που όπως αναφέρει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, εάν οι μειώσεις που εφαρμόστηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση εφαρμόζονταν στο σύνολο της Κεντρικής και Γενικής Κυβέρνησης η χώρα θα παρουσίαζε ήδη πρωτογενή πλεονάσματα και δεν θα υπήρχε ανάγκη για την εφαρμογή πρόσθετων επώδυνων μέτρων.

Επίσης, αναφέρω ότι

-αποστερηθήκαμε των πόρων και των δυνατοτήτων ανάπτυξης που θα μας έδινε το προβλεπόμενο από τον Καλλικράτη Πρόγραμμα ΕΛΛΑΔΑ για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής και αναπτυξιακών δράσεων, αφού ως γνωστόν το πρόγραμμα «πάγωσε» πριν καν σχεδιαστεί.

Ακόμη,

-αποστερηθήκαμε των δυνατοτήτων χρηματοδότησης ακόμη και αυτού του ΕΣΠΑ αφού πολλές δράσεις και έργα είτε δεν άνοιξαν, είτε καθυστερούν λόγω δραματικής μείωσης του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων της χώρας μας και μη επάρκειας των διατιθέμενων πόρων για την κάλυψη της εθνικής συμμετοχής.

Εξ αιτίας, των περικοπών και της δραματικής μείωσης των πόρων της Αυτοδιοίκησης, πολλοί Δήμοι βρίσκονται στα πρόθυρα του κλεισίματος και άλλοι έχουν κλείσει, λόγω αδυναμίας πληρωμής όχι μόνο των μισθών των υπαλλήλων, αλλά και κάλυψης των βασικών υποχρεώσεών τους και δαπανών λειτουργίας τους.

Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, να βρίσκουν οι συμπολίτες μας ανοικτό το Δήμο μας.

Αυτό όμως οφείλεται στον καθημερινό αγώνα της Δημοτικής Αρχής για να κρατηθεί ο Δήμος ανοικτός και να εξυπηρετεί τους Δημότες και τις καθημερινές ανάγκες. Αυτό τον αγώνα θα συνεχίσει να τον δίνει η Δημοτική Αρχή και μάλιστα με ακόμη μεγαλύτερη ένταση στο επόμενο χρονικό διάστημα αφού διαπιστώνεται τεράστια απόκλιση ύψους 1.738 εκ. ευρώ μεταξύ των οριζόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των προβλέψεων του Κρατικού Προϋπολογισμού 2013, και μάλιστα όταν με βάση όσα ορίζει ο Καλλικράτης, οι Δήμοι από την 1η Ιανουαρίου 2013 να ασκήσουν 200 νέες αρμοδιότητες, για τις οποίες απαιτούνται όχι μόνο οι αντίστοιχοι πόροι, αλλά και το ανάλογο προσωπικό.

Με βάση την ανάλυση των οικονομικών δεδομένων του Κρατικού Προϋπολογισμού, από τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ Κώστα Ασκούνη, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι των Δήμων ανέρχονται στα 2.355,1 εκ. ευρώ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται και η ΣΑΤΑ (πόρος για επενδυτικά προγράμματα των δήμων, συντηρήσεις σχολείων, παιδικών σταθμών, κοινόχρηστων χώρων), ύψους 381 εκ ευρώ. Άρα το ποσό που θα έχουν στη διάθεσή τους οι δήμοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις πάσης φύσεως δραστηριότητες και υποχρεώσεις τους – συμπεριλαμβανομένου και του ποσού των 830 εκ. ευρώ που προορίζεται για την άμεση απόδοση προνοιακών επιδομάτων στους δικαιούχους – ανέρχεται στα 1.974,1 εκ. ευρώ, από 2.400 εκ. ευρώ του 2012, όταν το αναγνωρισμένο τεχνοκρατικά, αλλά και πολιτικά ελάχιστο όριο λειτουργίας των Δήμων είναι τα 2.700 εκ. ευρώ.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η παράθεση αριθμών δεν θεωρούμε ότι θα συμβάλει σημαντικά στο να καταδειχτεί η ακριβής εικόνα της οικονομικής κατάστασης που «κληρονόμησε» ο νέος Δήμος και της σημερινής, σημαντικά βελτιωμένης, οικονομικής του κατάστασης.

Άλλωστε η συζήτηση αυτή θα πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια της ψήφισης του Απολογισμού και του 1ου Ισολογισμού στα χρονικά των Δημοτικών Αρχών στο νησί της Ζακύνθου.

Η παράθεση κάποιων ενδεικτικών στοιχείων όμως θα δώσει μια συνολική εικόνα των οικονομικών δεδομένων του Δήμου μας.

Παρ’ όλα αυτά μέσα στο χρονικό διάστημα της θητείας μας :

- Έχουμε νοικοκυρέψει τον Δήμος μας

- Ακούμε με απόλυτη διαφάνεια την οικονομική διαχείριση

- Εφαρμόζουμε απόλυτα το διπλογραφικό σύστημα

- Όλες οι αποφάσεις – χρηματοδοτήσεις δημοσιεύονται στο διαδίκτυο

- Έχουν ρυθμιστεί και καταβάλλονται κανονικά οι δόσεις προς την Δ.Ο.Υ και τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Δεν έχει μόνο ρυθμιστεί η οφειλή των 10.000.000,00 ευρώ προς το Ι.Κ.Α. , που μας έχει κληρονομήσει η «Επιχείρηση Καθαριότητας».

- Έχουμε εξορθολογήσει τα τέλη καθαριότητας – φωτισμού, αποδίδοντας κοινωνική δικαιοσύνη

- Έχουμε εξοφλήσει ένα μεγάλο τμήμα των παλιών οφειλών των πρώην Καποδιστριακών Δήμων.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βασική επιδίωξη και κεντρική στόχευση της Δημοτικής Αρχής αποτέλεσε η παραχώρηση από το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας των εγκαταστάσεων της Μαθητικής Εστίας, που τώρα ο Δήμος αξιοποιεί προκειμένου να υλοποιήσει την «Κοινωνική Πολιτική» του με αποτέλεσμα αρκετοί συνδημότες μας σήμερα να απολαμβάνουν σημαντικές κοινωνικές παροχές.

Ειδικότερα στο Δήμο μας λειτουργούν:

1. Δωρεάν Εξετάσεις

Με μεγάλη προσπάθεια, πολλή δουλειά και πολλή αγάπη διοργανώσαμε δωρεάν εξετάσεις για τους συνδημότες μας που είχαν οικονομικά προβλήματα και προβλήματα υγείας. Πραγματοποιήσαμε δωρεάν μαστογραφικό έλεγχο σε περίπου 300 γυναίκες ηλικίας 40-70 ετών .Διοργανώσαμε σε συνεργασία με το Νοσοκομείο δωρεάν Τεστ Παπ σε 350 γυναίκες. Πραγματοποιήσαμε δωρεάν οφθαλμολογικές εξετάσεις σε 200 συνδημότες μας (153 ενήλικες και 47 παιδιά) και επίσης πραγματοποιήσαμε δωρεάν σπιρομετρήσεις και έλεγχο της αναπνευστικής λειτουργίας σε 165 καπνιστές.

2. Κοινωνικό παντοπωλείο

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου κοντεύει 1 έτος λειτουργίας, όπου μηνιαία βοηθούνται περίπου 200 οικογένειες. Οι οικογένειες που εξυπηρετούνται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο επιλέγονται από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες τoυ Δήμου, βάσει συγκεκριμένων οικονομικο-κοινωνικών κριτηρίων και έχουν πρόσβαση στο κατάστημα με την επίδειξη ειδικής κάρτας. Σκοπός του προγράμματος είναι η κάλυψη πρωτογενών αναγκών επιβίωσης απόρων οικογενειών, ώστε, σε συνδυασμό με ένα συνολικό πρόγραμμα που καταρτίζεται για κάθε οικογένεια, να είναι σε θέση σύντομα να στηρίζονται αποκλειστικά στις δικές τους δυνάμεις.

3. Κοινωνικό Εστιατόριο

Το εστιατόριο επίσης κλείνει 1 έτος λειτουργίας και σκοπός του είναι να περιθάλψει με το πρώτο βασικό είδος επιβίωσης του ανθρώπου το φαγητό! Καθημερινά στο εστιατόριο σιτίζονται περίπου 60 συνάνθρωποί μας άποροι και κοινωνικά εγκαταλελειμμένοι.

4. Κοινωνική Ιματιοθήκη

Επίσης στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου μας έχουμε οργανώσει έναν χώρο συλλογής ρούχων και όσοι έχουν ανάγκη μπορούν να προμηθεύονται ρούχα και παπούτσια καινούργια από προσφορές καταστημάτων, αλλά και μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση από απλούς συμπολίτες μας που τα προσφέρουν.

5. ΚΠΕ

Στις εγκαταστάσεις μας (Τέως Ίδρυμα Νεότητας ) φιλοξενήθηκαν 14 Σχολεία (423 μαθητές με τους συνοδούς ) της Α΄ / θμίας και Β ΄ / θμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα παρέχοντας τους σίτιση και διαμονή.

6. Μουσικό Σχολείο

Από την έναρξη της Σχολικής Χρονιάς παρέχουμε σίτιση σε 135 μαθητές του μουσικού σχολείου Ζακύνθου σε καθημερινή βάση .

7. Φιλοξενίες

Στα πλαίσια των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του Δήμου μας κατά το χρονικό αυτό διάστημα φιλοξενήσαμε :

1) Την Φιλαρμονική του Δήμου Εορδαίας – Πτολαιμαίδας (σύνολο ατόμων 40 διαμονή και σίτιση )

2) Το Χορευτικό Συγκρότημα Νάξου (σύνολο ατόμων 32 διαμονή και σίτιση)

3) Την Θεατρική Ομάδα του 4ο ΓΕΛ Κερατσινίου (σύνολο ατόμων 32 διαμονή και σίτιση)

4) Το Καρναβαλικό Γκρουπ της Κεφαλονιάς για την συμμετοχή του στο δρώμενο του Βενετσιάνικου Γάμου (σύνολο ατόμων 32 διαμονή και σίτιση) και

5) Το 4ο ΓΕΛ Κέρκυρας ( σύνολο ατόμων 30 διαμονή και σίτιση).

8. Δημοτικό Κοινωνικό Ιατρείο

Ο Δήμος μας βρίσκεται υπό την δημιουργία Δημοτικού Κοινωνικού Ιατρείου και σαν στόχο του θα έχει:

-Η παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας υγείας σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού (κατ’ εξοχήν ανασφάλιστους – άπορους κατοίκους της Ζακύνθου)

-Η εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης σε θέματα δημόσιας υγείας μέσα από ημερίδες, καμπάνιες ενημέρωσης, προληπτικούς ελέγχους σε ομάδες πληθυσμού

-Η παροχή ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών πρόληψης ψυχικής υγείας και ψυχοκοινωνικής στήριξης.

-Η δημιουργία τράπεζας αίματος και η εφαρμογή προγραμμάτων εθελοντικής αιμοδοσίας.

Για το έτος που ακολουθεί ο Δήμος προτίθεται να διεξάγει προγράμματα υγείας, να ιδρύσει Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με Αναπηρία και να επαναλειτουργήσει την φιλαρμονική της Δημοτικής Ενότητας Λαγανά.

9. Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων βίας

Για την υλοποίηση της Πράξης ο Δήμος Ζακύνθου συνεργάζεται μέσω Προγραμματικής Σύμβασης με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης Αυτοδιοίκησης.

Εκτελούνται δύο Υποέργα :

Υποέργο : «Ανάπτυξη αρχικής εγκατάστασης και προμήθεια απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού»

Υποέργο : «Λειτουργία Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων βίας στο Δήμο Ζακύνθου»

ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Το Υποέργο «Ανάπτυξη αρχικής εγκατάστασης και προμήθεια απαιτούμενης υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού» έχει ολοκληρωθεί.

Ο Δήμος Ζακύνθου διαμόρφωσε, κατάλληλα και βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών, το χώρο του ισογείου ορόφου του Δημοτικού Καταστήματος Γαϊτανίου και προέβη στις απαιτούμενες προμήθειες υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού.

Υποέργο «Λειτουργία Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων βίας στο Δήμο Ζακύνθου» υλοποιείται με ίδια μέσα από το Δήμο Ζακύνθου.

Ο Δήμος έχει υλοποιήσει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη Λειτουργία του Κέντρου και βρίσκεται στη φάση της αναμονής έγκρισης των Προσλήψεων για τη στελέχωση του Κέντρου. Η ενέργεια προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2012.

Η χρηματοδότηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος καλύπτει τη λειτουργία του Κέντρου για 3 χρόνια.

Το Κέντρο θα στελεχωθεί με ένα νομικό, ένα ψυχολόγο, έναν κοινωνιολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό, δημιουργώντας 4 νέες θέσεις εργασίας για νέους επιστήμονες του νησιού μας.

Με τη δημιουργία του Κέντρου ενισχύεται ο ρόλος του Δήμου σε δράσεις για την πρόληψη και καταπολέμηση όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών.

Έργο της νέας αυτής δομής του Δήμου είναι η συμβουλευτική υποστήριξη των γυναικών που έχουν υποστεί οποιασδήποτε μορφής βίας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

Ειδικότερα το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων βίας στο Δήμο Ζακύνθου στοχεύει:

- στην ολοκληρωμένη υποστήριξη των γυναικών θυμάτων βίας (κυρίως ενδοοικογενειακή βία και trafficking) και των παιδιών τους,

- στην υποστήριξη των άνεργων γυναικών και όσων ανήκουν σε μειονεκτούσες ομάδες του πληθυσμού

στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας με στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών,

- στη συμβουλευτική υποστήριξη των γυναικών θυμάτων βίας με στόχο την ενημέρωση και ενδυνάμωση των θυμάτων.

Το Κέντρο καλύπτει την ανάγκη παροχής υπηρεσιών άμεσης αρωγής προς τις γυναίκες - θύματα έμφυλης βίας, αλλά και υλοποίησης δράσεων πρόληψης και ευαισθητοποίησης, που είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάδειξη του ζητήματος της έμφυλης βίας όλων των μορφών.

10. Παροχή κοινωφελούς εργασίας

Ο Δήμος Ζακύνθου έχει ενταχθεί στους φορείς που συμμετέχουν στην εφαρμογή του θεσμού της παροχής κοινωφελούς εργασίας.

Κοινωφελή εργασία προσφέρουν, χωρίς αμοιβή, σε Υπηρεσίες του Δήμου μας, άτομα που έχουν καταδικαστεί σε εξαγοράσιμες ποινές.

Ο Δήμος μας έχει ακολουθήσει πολιτική ενίσχυσης του θεσμού, αποβλέποντας τόσο στη διατήρηση της ελευθερίας συνδημοτών μας που αδυνατούν να πληρώσουν την ποινή τους, όπως και στην καταπολέμηση της παραβατικότητας μέσω της ένταξης στην εργασία, όσο και στην ενίσχυση της λειτουργίας των Υπηρεσιών του μέσω της απαλλαγής του προσωπικού από τις βοηθητικές εργασίες που προσφέρουν οι παρέχοντες κοινωφελή εργασία.

Μέσα στο 2011 υποβλήθηκαν στο Δήμο 9 αιτήσεις από ενδιαφερόμενους να παράσχουν κοινωφελή εργασία και παρασχέθηκαν αντίστοιχα σε όλους 9 Βεβαιώσεις Δημάρχου ότι δέχεται να τους απασχολήσει σε διάφορες Υπηρεσίες του Δήμου. Από αυτούς που έλαβαν τη σχετική Βεβαίωση 5 άτομα μετέτρεψαν την ποινή τους δε κοινωφελή εργασία που παρείχαν σε Διοικητικές και Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου.

Μέσα στο 2012 υποβλήθηκαν στο Δήμο 12 αιτήσεις και παρασχέθηκαν 12 Βεβαιώσεις, ενώ από αυτούς, τελικά, παρείχαν κοινωφελή εργασία στο Δήμο 6 άτομα.

Συνολικά, ο Δήμος Ζακύνθου έχει απασχολήσει με το θεσμό της κοινωφελούς εργασίας 11 άτομα μέσα σε 16 μήνες.

Οι Δημοτικές Υπηρεσίες που απασχόλησαν άτομα με κοινωφελή εργασία είναι:

Διοικητικές Υπηρεσίες

- Τμήμα Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου και Επιτροπών

- Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας

Τεχνικές Υπηρεσίες

- Τμήμα Διαχείρισης και Συντήρησης Οχημάτων

- Τμήμα Καθαριότητας

- Τμήμα Εκτέλεσης και Συντήρησης Έργων Μικρής Κλίμακας

- Τμήμα Νεκροταφείων

- Τμήμα Τεχνικών – Ειδικών Συνεργείων

- Τμήμα Καθαρισμού Κοινόχρηστων Χώρων

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στο χώρο της Τουριστικής Ανάπτυξης και στο πλαίσιο της προαναφερθείσας διαδικασίας Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, η Δημοτική Αρχή επεξεργάστηκε το Σχέδιο Μάρκετινγκ και Προβολής του Ζακυνθινού Τουρισμού για την περίοδο 2013-2014. Το Σχέδιο αυτό που προβλέπει, πέραν των άλλων, τη δημιουργία ενός Οργανισμού Διαχείρισης του Τουριστικού Προορισμού της Ζακύνθου, εγκρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης, από την Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου και από το Δημοτικό Συμβούλιο – με εξαίρεση τη Λαϊκή Συσπείρωση.

Στο ίδιο Σχέδιο Μάρκετινγκ και Προβολής προβλέπεται η προσέλκυση κι άλλων αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, πέραν από την Easy-Jetτ που λειτουργεί ήδη και την Rayanair με την οποία έχουμε ήδη υπογράψει σύμβαση να αρχίσει πτήσεις από την 1η Απριλίου 2013.

Το ίδιο Σχέδιο προβλέπει επίσης μία σειρά άλλων καινοτόμων δραστηριοτήτων μάρκετινγκ και προβολής με εξάρχουσα τη δράση δημιουργίας μιας μεγάλης και σύγχρονης Διαδικτυακής Πύλης για τον τουρισμό στο πλαίσιο του Προγράμματος «Expose Ζάκυνθος» στο οποίο ο Δήμος έχει ήδη εξασφαλίσει το ποσόν των 220.000 ευρώ και το οποίο σύντομα θα δημοπρατηθεί.

Ο Δήμος ήταν παρών σε όλες τις μεγάλες εκδηλώσεις – εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό, για την προώθηση και προβολή του Ζακυνθινού Τουριστικού Προϊόντος, δημιούργησε μια σειρά ενεργειών με σκοπό την προβολή του τουρισμού μας, πραγματοποίησε ειδικά αφιερώματα για την Ζάκυνθο σε Μ.Μ.Ε. του εσωτερικού και εξωτερικού.

Παράλληλα ο Δήμος συμμετείχε σε μια σειρά εκδηλώσεων με έμφαση το Εναλλακτικό Τουρισμό, με σκοπό την προσέλκυση επισκεπτών και την ενίσχυση της επισκέψιμότητας μέσω των νέων μορφών εναλλακτικού τουρισμού.

Δημιουργήθηκαν ειδικά θεματικά έντυπα για τον Εναλλακτικό Τουρισμό, τον Ζακυνθινό Μεγαλοβδόμαδο και τον Τουριστικό Προορισμό “Ζάκυνθος”.

Ενδεικτικό είναι ότι από το 2011 δημιουργήθηκε ένα ετήσιο event με τεράστια απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο με την ονομασία Base Jumping και λαμβάνει χώρα στην περιοχή του Ναυαγίου κάθε Αύγουστο, καθώς και ο σχεδιασμός για την πραγματοποίηση ενός νέου ετήσιου θεσμού προβολής και προώθησης της Ζακύνθου, όπως η Καλλιτεχνική Biennale, η οποία πραγματοποιήθηκε το 2012 με την συμμετοχή Ρώσων Καλλιτεχνών και τα επόμενα χρόνια θα πάρει ακόμα μεγαλύτερη «έκταση».