• ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ |
 Το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας την αντιθεσμική πρακτική του εν μέσω πανδημίας, κατέθεσε τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο < συνεχίζοντας την προσφιλή τακτική των τελευταίων κυβερνήσεων> που αφορά την τοποθέτηση ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης και μετάδοσης  του μαθήματος στη σχολική τάξη.
Πέρα από την αστεία δικαιολογία , να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω < τώρα το θυμήθηκαν >, είναι προφανής η προσπάθεια να υποκαταστήσουν το πλαίσιο της αλληλεπίδραση μαθητή- εκπαιδευτικού στην σχολική τάξη σε εργαλειοποίηση της γνώσης, σε ποσοτικά δεδομένα διαχείρισης μηχανών, χωρίς αντιδράσεις, χωρίς ψυχή, χωρίς κρίση, ισοπεδώνοντας την ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή, το διάλογο, τη βλεμματική επαφή, την ελευθερία γνώμης, το εποικοδομητικό λάθος, το χιούμορ, το δικαίωμα του να έχεις και να αναπτύσσεις τον "εαυτό" , καταργώντας  την- εως σήμερα- παιδαγωγική αντίληψη και φιλοσοφία που έχει ως κέντρο της τον άνθρωπο.
Περαιτέρω αυτή η τροπολογία θα οδηγήσει σε μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού δεν θα χρειάζεται οι εκπαιδευτικοί να πηγαίνουν σε απομακρυσμένες περιοχές με λίγους μαθητές < είναι ασύμφορο για ένα κράτος στην ελεύθερη αγορά> τη στιγμή που μαθητές θα μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα από κάποια άλλη τάξη μέσω ηλεκτρονικών βοηθημάτων .
Ειδικά για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η και αναπηρίες, είναι εμφανής η παραβίαση των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων τους. Θα χειροτερέψει την επίδοση τους , θα εντείνει την ανασφάλεια τους, θα δημιουργήσει συνθήκες που θα ευνοήσουν τον διαχωρισμό των μαθητών σε ορατούς  «τους άριστους» και αόρατους «τους αδύναμους - τους διαφορετικούς».
 Η διαφορετικότητα θα μεγεθυνθεί αρνητικά μπαίνοντας σε σύγκριση και επιπλέον θα στιγματιστεί. Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η και αναπηρίες που ήδη δυσκολεύονται να συμμετέχουν  θα  οδηγηθούν  στην « σιωπή» και στον αποκλεισμό από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο φόβος του « λάθους» που θα είναι πλέον ορατός εκτός του πλαισίου αποδοχής της σχολικής κοινότητας  θα δημιουργήσει την αίσθηση της «ενοχής» , (εγώ φταίω που είμαι διαφορετικός\η).
 Ο «μπαμπούλας» της κάμερας θα λειτουργήσει και ως μέσο εκφοβισμού και ελέγχου της σκέψης και των πράξεων ( ‘’πρόσεξε τι θα πεις σε βλέπει η κάμερα’’). Η παρουσία και μόνο της κάμερας στην σχολική τάξη θα «εκπαιδεύει» τους μαθητές στη συνήθεια της παρουσία της κάμερας στην καθημερινότητα τους όπου θα έχουν μάθει να κρύβουν τα συναισθήματα τους, να ελέγχουν τις αντιδράσεις τους. Αυριανοί πολίτες, άβουλοι, υπάκουοι, φοβισμένοι , ελεγχόμενοι.
Θα σταθούμε επίσης και στις απρόβλεπτες κοινωνικές παρενέργειες που θα δημιουργήσει αυτή η απαράδεκτη και χωρίς καμιά διαβούλευση ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας. Ανοίγουν τον ''ασκό του Αιόλου'' όσον αφορά τις δύσκολες καταστάσεις που δημιουργούνται στη σχολική κοινότητα και αφορούν τις σχέσεις, όχι μόνο μαθητή και εκπαιδευτικού, αλλά και μαθητή με μαθητή , εκπαιδευτικού με γονείς, τις οποίες η σχολική κοινότητα διαχειρίζεται με γνώμονα το συμφέρον του μαθητή.
 Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος πλέον της επίκλησης των δεδομένων της κάμερας για την επίλυση διαφορών, γεγονός που θα οδηγήσει στη ποινικοποίηση της σχολικής ζωής και θα εγκαταστήσει ένα καθεστώς φόβου και ελέγχου της συμπεριφοράς μαθητών και εκπαιδευτικών. Στοιχεία ιδρυματικού χαρακτήρα που θα καταπατήσουν το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και θα δημιουργήσουν συνθήκες σχολείου <φυλακής>.
Επίσης, ενδέχεται η κάμερα να χρησιμοποιηθεί ως μέσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έρχεται από τον Σεπτέμβριο.....
 
ΟΧΙ λοιπόν σ’ αυτήν την αντιπαιδαγωγική τροπολογία.
ΟΧΙ στον φόβο και στον έλεγχο της συμπεριφοράς.
ΝΑΙ σε ένα σχολείο για όλους ,ανοικτό στην κοινωνία, ελεύθερο ,χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
 
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ            Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ            

PHOTO | LarissaPress